12 augusti 2009

detaljer

Om jag skulle få välja...


Photo:NixieMichelle
årstid att andas in skulle det vara hösten just för att den är så oändligt vacker, färgstark och får mig att känna skör nostalgi över ingenting.


Photo:MovieZine
miljö från en film att leva i skulle det vara Woody Allens Vicky Christina Barcelona för all underbar och hämningslös passion till livet och människor, den impulsiva friheten och inspirerande miljön som får mitt hjärta att banka alldeles högt av eufori.


Photo:ftoomschb - Q. of R.
en blomma önskar jag vara magnolian för sin nutida enkelhet och perfekta skönhet.


Photo:ombre chimique
ett ytterligare språk att skryta med skulle det vara ryska. Så ologiskt och så exotiskt.

en kroppsdel skulle det vara ögonen som utstrålar helhet och berättar vilka vi är, som gnistrar alldeles blankt när vi blir inspirerade och vars pupiller vidgas när vi är intresserade.


Photo:osama740
ett land att besöka skulle jag utan tvekan svara Libanon. Jag var där för fem år sen, precis innan krig och oroligheter åter bröt ut. Libanon är för mig som ett lågmält Rio de Janeiro, som en medelhavspärla med skimrande pärlemor och påminner mig starkt om mina rötter.

My choices, following from the top; favourite season would be colorful Autumn, an environment in a movie I would spend my days in would be taken from Vicky Christina Barcelona, a flower that embellish my view is the magnolia, a language I wish to speak is Russian, a winningly body part is the telling eye and a country I love to visit again when war and disturbance is over (if ever will) is Lebanon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar