20 augusti 2009

en sjalklar sak

Något jag själv inte vetat om är att jag har en förkärlek till sjalar. Jag är inte den uppenbara sjaltypen som man ständigt ser bärandes på någon säregen variant. Ingen sådan där person som någon annan som till exempel skulle förknippats med sin mouche. Men när hösten blåser fram ett annorlunda dagsljus känns det mysigt att låta halsen smekas av något härligt stycke tyg som faktiskt tar uttrycket i en klädsel till andra nivåer.


Jag plockade ihop mina och fick dem till ett tiotal som man både kan vira runt halsen och värma axlar med


eller varför inte trolla fram en rosett på huvudet

I didn´t know about my predilection to scarfs, because I´m not that type constantly adorning my neck with it. But I realized that I´m actually owner of a dozen scarfs in tripple colors. And now when fall increasingly reminds me about its presence I gladly wrap and tvist it around my neck for a more piquant look.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar