11 augusti 2009

ferdinand

Nu när alla vaknar från semestertransen och gatorna åter blir fulla med avgaser är det istället jag som har ledigt och vinkar adjö till lite rutin. I två hela veckor. Två veckor som är tänkta till att göra allt det där som man inte hunnit med tidigare, det där som släpar efter och sätter sig som två kliande stenar på axlarna. Ja, ni vet. Städa, tvätta fönstren, gå till banken, fylla i viktiga papper, umgås med vänner man inte sett på länge, boka tågresor för hela hösten så att man får det någorlunda billigt eftersom SJ gillar att sno cash från glada äventyrare. Alltså har jag bara en massa i-landsproblem att beta av.

Och vad gör jag? Jo, jag har inte rört på mig ett dyft under min första lediga dag. Alla måsten får bli ett senare moment, om en dag eller fem. Det enda jag hittills har gjort är att ha suttit under min korkek och bara skrivit på datorn.

Och evenuellt rört mig till och från kaffebryggaren.

I have vacation for two weeks and so much on my to-do list hanging on me with an itching weight on my shoulders. And the only thing I´ve been doing non stop on my first free day is to sit here under my cork oak and just write on my computer. Included intervals to the coffee maker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar