16 december 2009

från mörkblont till bleksvart

Det är snart min födelsedag. Nej, det är det inte. Men jag tänkte ändå fira lite, liva upp stämningen lika mycket som ljuset av snön drar upp rullgardinen för våra ögon.

Så jag köpte mig en toning. Hårtoning. Tänkte fräscha till min redan existerande färg. Biträdet i butiken hade inte riktigt tid att hjälpa mig. Verkade upptagen med att packa upp nya saker. Fronta hyllor och så inför julrushen, som typ är nu. Så när jag frågade om råd svarade hon egentligen på det som redan stod på förpackningen. Hon fortsatte inte vidare med just det, ett litet tips till dit vackra hår är att tänka på den färg som anges på förpackningen. Ja, den blir alltså två nyanser mörkare i verkligheten. Bara så att du vet.

Jag drog till. Slog på stort, utan att veta. Det bruna håret på förpackningen var ju så vågigt och glansigt, och modellens ansikte kunde lika gärna ha ersatts av mitt eget. Faktiskt. Kanske.

Och resultatet. Tja... lite mörkare än vad jag tänkt mig. Något chockerande.
Jag är själva rullgardinen för era ögon.







From dark blond to bleach black - the new color of my hair. Well, don´t know if I like it. It doesn´t really match the snow.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar