18 december 2009

samtal mellan mig och Internet under ett snökaos

Jag: Fan alltså, du är inte bra för mig. Jag har upptäckt det nu.
Internet: Men du har ju hela tiden sagt att du inte kan leva utan mig. Hur kan jag då inte vara bra för dig?
Jag: Men se själv hur mycket annat jag hinner med utan dig.
Internet: Som?
Jag: Ja, som... Som. Som. Äh, som att jag inte blir så bunden vid dig.
Internet: Men det är ju ditt val.
Jag: Vadå mitt val. Det är minst lika mycket ditt val.
Internet: Näe, det är ju du som sätter på mig.
Jag: Vadå jag?!
Internet: Det är du som väljer att sätta på mig och entra runt bland mina sidor.
Jag: Försök inte.
Internet: Och jag börjar bli ganska trött på det.
Jag: Jo tack, jag har märkt det.
Internet: Märkt vadå?
Jag: Att du inte funkar i alla väder.
Internet: Jag orkar inte vara dig till lags hela tiden.
Jag: Men det är ju det jag menar. Och jag har upptäckt att jag faktiskt klarar mig bra utan dig.
Internet: Jaha, ok. Så du vill aldrig mer sätta på mig?
Jag: Jo, klart som fan jag vill.
Internet: Och..?
Jag: Jamen när du bara lägger av sådär får jag väl hitta på andra sätt att tillfredsställa mitt behov på.
Internet: Hur då?
Jag: Tja... Vet inte. Typ läsa böcker. Bli mer allmänbildad än dina ofängslande sidor.
Internet: Men det är ju bara för att du aldrig vill göra något nytt med mig.
Jag: Kan bero på att du till 90% är fylld av mest skräp.
Internet: Tack för den du.
Jag: Sant ju.
Internet: Vadå, så det är slut?
Jag: Nej, har jag sagt! Fatta.
Internet: Fitta.
Jag: Nej, jag sa fatta.
Internet: Men jag tycker du är en fitta.
Jag: Och du själv är bara ett jävla nät fyllt av nollor. Hör du det!
N 0 0 0 L L 0 0 0 0 0 R.






An escalating conversation between me and the Internet during a blizzard.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar