3 mars 2010

som jag blev kär

Idag sken solen när jag vaknade. Den sken även troget när jag klev ut från badrummet, så jag gick fram och nöp den lite gulligt i kinden, fladdrade med ögonfransarna och log. Det känns som vår. Även om snön fortfarande ligger meterhögt på min balkong och vinden viner kallt utanför fönstret.

Så jag började göra mig iordning för dagen, smetade på lite kräm. Hittade en nygammal kräm långt in i badrumsskåpet. Sommar 2009, stod det på den. Nej, det gjorde det inte. Men jag använde den en hel del den sommaren eftersom den innehåller någon slags brunpigment som bättrar solbrännan.

Och tänka sig vad dofter kan göra för minnet. För med dagens svepande solljus och en halvt avdankad kräm trädde dagen plötsligt fram som om det vore sommar.

Som jag sken upp. Som jag dansade fram på mitt golv här hemma. Som jag blev kär. Så kär i sommarens lättja.





I found a face creme which I used a lot last summer. I inhaled the esseneces of it and outside my home the sun shined. Suddenly it felt as if it was summer. And I fell in love in everything around me just as the laziness caught me.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar