16 februari 2011

Frågor på fall

Jag tänkte svara på en del frågor som har samlats under några bloggmånaders lopp eftersom jag inte brukar svara på kommentarer så ofta, även om KOMMENTARER UPPSKATTAS. Jag struntar alltså inte i er, jag bryr mig om er. Det är ni som gör bloggen.

................................................

Kommer du att skriva om något mer liknande Fallet August? Det var kul. (1, 2, 3) Kul att du tycker det. Kanske kommer det någon liknande variant med uppföljare. Inte helt säker än, behöver först lite dramatik för att få till något.

Gillar du att laga mat? Ja, finns köksyta och sällskap njuter jag fullkomligt av det.

Kan du franska? Tyvärr, det enda jag kan är det jag härmar från vad andra uttalar.

Favoritförfattare? Svårt att säga, det beror helt på typ av berättelse. Men Haruki Murakami är en storfavorit av det jag hittills har läst av honom.

Det var ett tag sedan du skrev om din kompis Naima. Var är hon? Hon är kvar, men senast under ett annat namn. Det händer att jag skapar fingerade namn i bloggen.

Har du läst något av Anna Gavalda? Tyvärr, endast några flyktiga sidor ur hennes novellsamling ’Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans’, sedan hann jag inte längre. Men boken står fortfarande i kö på bokhyllan.

Vad hände med killen i godisbutiken, gick ni på date? Nej. Bäst att hålla godisberoendet på lagom nivå.

Hur lärde du känna Marion? På gymmet. Hon dök upp i mitt liv just då jag blev frankofil.

Du är cool? Tror du som skrev den här frågan glömde att byta plats på de två första orden. Men svaret på aktuell ordföljd: tack.

Har du läst ut ’Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann’? Ledsen, men det har jag inte. Det tar nog lika lång tid för mig att läsa den som det tar att uttala titeln. Men när jag väl har gjort det tänkte jag ge mig på en uppföljning på min vaga recension.

Vad har du för färg på dina tår?
Du menar tånaglar? I så fall lila.

Har du besökt några andra ställen i Frankrike än Paris? Icke, men önskar dock göra det framöver.

Vad gillar du mest: att skriva eller läsa?
Skriva.

Testat 8 tim jobb, 8 tim fritid, 8 tim sömn? Smart. Nu när du säger det låter det mer hälsosamt än andra dygnsexperiment.

Ibland känns du mystisk, är du det? Att jag har en mystisk framtoning på bloggen? Kanske, vilket i så fall beror på vad jag väljer att framhäva i det jag skriver om.

Har du många läsare? En del ökning ja.

Har du någon speciell fråga som driver dig? På bloggen? Det är nog i stort sett själva vardagen och allt som ligger invävt i den. Och såklart allt franskt.

Är du politiskt aktiv? Jag röstar vart fjärde år.

Du gillar inte sommar, men vilken är då favoritårstiden?
Jag gillar inte hysterin kring den svenska sommaren. Hösten är den lugna favoriten.

Du säger att det är svårt att skriva men har ändå lätt för att blogga? Rent generellt är det alltid snårigt att skriva eftersom det är lätt att tänka för mycket. Och att blogga är ju att direkt publicera det man har skrivit vilket kan framkalla lite scenskräck, men idéerna är det annars inget fel på.

Vad äter du helst? Choklad. Talar vi mat så är det libanesiska köket hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar