29 juni 2011

Sommarosol

Är nyss hemkommen från en parkteater med grova grusmärken stämplade på skinkorna, då vi anlände precis när teatern hade börjat, och det fanns givetvis ingen plats att sitta på och vi hukade oss för sommarpublikens amfiteatersentusiasm, och jag slog mig ner på min svartorangea stadium-kasse som gled gladpack på den lilla grusplätt som fanns till övers, och vi slog upp cidern och nötterna och skålade hastigt på tu man hand samtidigt som aktörerna skålade på scen, och publiken storskrattade och jag skenskrattade för jag såg inte riktigt alla gester och miner och sånt därt farsigt kul, och visst kände jag till humorn men den var ju redan underförstådd och då går det inte lika spontant till med skrattet som mest känns som på beställning.

Men så hade jag det riktigt trevligt. För det är trots allt inte sommar varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar