26 februari 2012

Sju kilometer vårsol

Men idag så, var våren minsann här!

Åtminstone solen, även om plusgraderna var lite kinkiga av sig. Småsnåla och envisa.

Därför tog jag mig återigen ut och gick längs med vattnet. Idag var det inte heller bara jag som gick - idag var hela Sverige ute och promenerade.

Även Sandra, som snällt väntade medan jag koncentrerat fotade alla möjliga vyer med tungan utanför mun. På bild hamnade bland annat både träd och vatten, småsten som cementblock. Trappor, fåglar, papegojor och pingviner.

Vissa vinklar såg lite västkusten-inspirerade ut, tyckte jag. Nåja, kanske inte helt och hållet. Det är väl mest något med stenarna och båten i förgrunden som får mig att tänka på Feskekörka eller nåt sånt.

Vi gick och gick, och till slut kom vi så högt att vi nästan kunde nudda himlen om vi sträckte upp våra armar riktigt ordentligt.

Det var en fin promenad idag. Välsignad på något vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar