20 april 2012

Vi äro praktikanter

Hej på er! Vid detta skrivbord har jag mitt säte nuförtiden. Mitt "kontor" där hemma vid mitt köksbord, med utsikt mot den för-evigt-rökande-grannen på balkongen, är numera historia.

Detta är min andra hälft, Hannah. Eller praktikanten som jag brukar jag kalla henne, strax innan jag kommer på mig själv - jag är också en PRAKTIKANT.

Vi sitter och jobbar i ett garage, mitt bland lagret donar vi med texter och sånt.

Det är en ganska trevlig lokal att jobba i, uppsluppen sådär är den. Det enda negativa är väl kylan. Den är rent av hemsk. Kylan är som en vulgär huvudvärk som kommer smygandes under dagen, och när man minst anar det har den slagit ner hela kroppens värmesystem. PANG! Sen sitter vi alla där vid lunch med varsin värmande tekopp som vi rullar mot kroppen och ångar ansiktet med, samtidigt som vi blåser liv i våra blåa fingrar.

Det tog visserligen fem veckor, men idag har jag tagit med mig min vetekudde - KYLAN KAN INTE STOPPA MIG. Den är helt enkelt maktlös, som en hund lägger den sig ner på rygg och låtsas spela död.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar