24 april 2012

WORDFEUD-DAG-GÅR-RAKT-KAFFE-EJ-JOBBA 47 POÄNG

Det är mysigt att ha barn, men dessvärre får andra saker i tillvaron lida. En av dem är den här bloggen som har blivit något åtsidosatt då jag istället har ägnat mig åt att spela Wordfeud, som jag har förstått ska vara ganska 2011. Men är man nybliven förälder till Siri så är tiden tidlös.

Men självklart, kvar finns fortfarande jobbet som jag brukar promenera till om morgnarna.
Ibland är vädret hemskt mot mig, piskar och blåser mig i ansiktet. Men idag låg dagen tämligen vindstilla.

Blå himmel, nästintill vit. Precis som under en väldigt sommarvarm-lovande dag.

Jag ville fota människor framifrån, men så snart jag tog upp kameran stirrade man på mig som om jag vore helt från vettet. Och det vill man ju inte, förknippas med galenskapen. I alla fall inte den humorlösa varianten.

Så småningom närmade jag mig Gatan till mitt jobb, där fiket Kaffe ligger. Dygnet runt sitter där till synes viktiga personer som klinkar på sina datorer samtidigt som de tar en klunk av sin latte, och skummjölken den lägger sig som en trendig rand av mustasch som strax torkas bort med en liten vit servett. Man lägger sedan ner servetten, lutar hakan i handen och stirrar blint ut genom fönstret. Man möter min blick utan att se mig, för att sedan återgå till dokumentet på datorn. Man skriver för fullt. Kanske facebookar man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar