1 juni 2012

Instagram-kavalkad

Applikationen Instagram gör det smidigt att dela med sig av sina foton till andra medlemmar. Det fungerar ungefär som en facebook-uppdatering. Fast med bilder blir det genast mer gemytligt, och så romantiskt.


Den här bilden tog jag förra helgen - min mamma har aldrig tidigare smakat på macarons, så därför tog vi en runda till cafét på min gata och köpte oss ett gäng små sötnosar. För den som inte vet kan jag säga att macarons smakar som moln, blandat med sommarregn, och en skvätt socker på det.

Här är jag tillsammans med Amanda (min parentesvän) på café Sodom för en skrivsession. På Sodom hänger böckerna i sofistikerade ordalag i sällskap av färska filosofer. Och beställer man en blåbärspaj med vaniljsås får man sig en riktig känga till portion.

En annan dag kom det här smurfblå nagellacket hem på posten - det var från en kär vän.

Therese heter hon. Är det någon som alltid lyser starkare än solen, så är det just hon.

På Rosendals Trädgård ute på Djurgården kan man bland annat trädgårdsfika. Och är man tillräckligt snabb under vårkanten kan man även skåda några körsbärsträd stå i full blom. Det vill säga, om man skippar Kungsträdgårdens blommande kaskader, där står körsbärsträden stolt uppradade. Precis som en armé med rosa soldater.

Min lilla fäbless för whisky förvandlades nyligen till en examenspresent som jag fick av mina föräldrar - både whisky och glas, hoppas man inte ska gå i kras, så att man slipper dricka direkt ur stora flaskan.

2 kommentarer:

  1. Hej söta ;) du! Tack för din kommentar. Jo jag mår jättebra, blev bara en liten bloggpaus pga semestern som förlängdes en smula - pausen alltså - har ofta lite svårt att komma igång igen. Men nu är huvet åter fullt av bloggideer! :)

    Vilka fina stämningsfulla bilder du bjuder på. Jättefina glas, de går säkert bra att dricka baileys ur om man som jag icke nyttjar whisky. :)

    Kram och hoppas allt är bra!

    SvaraRadera
  2. Men hejsan, kul att höra från dig, och att du mår bra! Att ta en bloggpaus ibland är väldigt nyttigt och vitaminberikat för inspirationen. Ser fram emot att få ta del av dina förverkligade bloggidéer :)

    Tack så mycket! Baileys går säkert bra det med, liksom vin som nog skulle reflekteras fint i fasetterna. Jo det är bara fint här - sommar med regn är liksom ett ultimat bloggväder ;) Kram!

    SvaraRadera