26 augusti 2009

en hemlighet

Jag sitter här i min pysselvrå bland skolböcker och tusen ord och lyssnar på Kent som dör bort lite då och då. Eller det är inte Kent som dör, det är Spotify som tappar sändning. Eller om det är mitt bredband som är lite segt. I alla fall så sitter jag här och leker duktig. Fast jag tror ändå att jag någonstans i mitt samvete är lite duktig när listan bockas av och jag för en gångs skull kan summera dagen i något konkret. Något mer konkret än att säga att jag än en gång utfört en massa glädjerus idag. Vadå glädjerus, vem är det? Jo, om du lutar dig lite närmre ska jag försiktigt och varmt viska i ditt öra vad glädjerus är. Men du får inte säga något till någon. Lova. Detta är en hemlis jag delar med dig, men bara om du lovar mig att sedan försöka förstå vad jag menar med glädjerus.


My music on my Spotify fades away occasionally and seems less productive than I´ve been today. I´ve checked lots of things on my to-do including some joy of life. But what defines joy of life? Who is joy of life? Is it you or maybe the woman in the convenience store below?  If you rellay want to know I´m going to whisper it to you right now. But then you have to promise to really understand what I´m aiming at.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar