28 augusti 2009

febriga drömmar 2

Slog precis upp mina brännheta ögon och undrade om jag nyss verkligen hade varit i tvättstugan eller om det bara var en dröm? En mardröm. Det är krångligt att tvätta om man inte har tillgång till egen tvättmaskin eftersom man måste passa de eviga klockslagen efter varje gång en maskin tvättat klart och torktumlaren torkat klart. Det blir till ett helt dagsprojekt för mig och ändå glömmer jag ständigt att få med de viktigaste plaggen till tvätten. De som aldrig ens fått sin första tvätt. De som börjar bli farligt noppriga av svett.

Att jag tvättat visade sig bara vara en dröm. Och så jobbigt det var. Jag ser fortfarande bilderna i huvudet flimmra förbi i takt till en enevrerande enslig stråkorkester när jag släpar på den smockfulla Ikea-kassen på en trasig axel sex trappor upp, hur min ilska slår till när jag kliver in genom dörren och ser plaggen jag som vanligt glömt ligga kvar där som döda djur på stengolvet.

Och jag vänder mig runt bland kroppskrämpor här i sängen, drar täcket över huvudet och bestämmer mig för att strunta i dagens uppsatta tvättid. Jag har ju trots allt redan tvättat idag, i mina febriga drömmar.


In my fever dreams I just had a night mare about dealing with the laundry which also is up on my todays to-do. Once again I dreamt about forgetting to bring some of my clothes to the laundry. About a broken shoulder because of the heavy weight of clothes and the stress-maniac-thing with supersiding pre-washed machines with new clothes. So I decided to just sleep on and forget about my laundry I had to deal with today. And besides that, I´ve actually already done some laundry, in my fever dreams.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar