28 augusti 2009

febriga drömmar 1

Det luktar instängt här hemma och jag vill så gärna städa. Städa bort alla dammhögar som bildat nytt golv och klorinera tills listerna fräts sönder. Kanske inte lika seriöst så men jag vill städa nu när jag äntligen hinner. Å vad gör jag då, jo jag ligger här i min säng och sjuknar till mig. Kroppen värker något enormt och jag ringde nyss några samtal till vänner och låtsades snora ihjäl luren för att inte avslöja mina tårar som jag fått i min panik över att möjligen ha drabbats av svininfluensan.

Jag vet att svininfluensan inte är något att leka med, något att driva med så här i en blogg. Men på allvar - alla symptom har slagit till på en gång. Över en natt. Huvudvärk, hals, näsa och en mastodont kroppsvärk. Das Schweinflueee has caught meee, som Arnold Schwarzenegger sa. Eller nej, det sa han inte. Men jag oroar mig i alla fall för att ha blivit drabbad. Så jag slår upp vårdguiden på nätet och finner en frågor-svar-sida. Där står det att man inte kan veta om man drabbats av svininfluensan förrän man tagit prover. Och prover kan man bara ta om man är riktigt sjuk. Och de menar då... att det möjligen är dags att ta några prover när man åker in på dropp då förkylningen visst råkade slå ut i ovanliga svimattacker? Ja, det kan ju i det läget vara bra att finna en orsak till den stora dödsångesten hos patienten.

Jag kommer nog ligga kvar här i sängen resten av dagen och vänta ut kampen mellan baskiluskerna och immunförsvaret. Kanske att jag är så stark att jag repar mig om någon dag. Kanske att det bara är en vanlig förkylning.


My body hurts, everything hurts and I have serious thoughts about this kind of cold I have maybe attempting to be the Swine influenza. Das Schweinflueee has caught meee, as Arnold Scwarzenegger said. No, he didn´t. But I´m scared here, lying in my bed, all alone and tending to be snoting a lot, actually crying behind the handset when I speak to my friends. Maybe I should stay here in bed for a while and just see what happens. Maybe it´s just a cold.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar