22 augusti 2009

göran

Idag spanade jag in Göran för andra gången. Denna gång tillsammans med min mamma som jag tyckte skulle få sig ett par skrattsalvor i lördagspresent. Jag kan inte annat än att säga att Sommaren med Göran är en jätteskön film med många guldklimpar i humorväg. Jag är ju sån som gillar den sortens humor, så kallad situationskomik.

Jag är ju även en sån som absolut faller för ögon, mycket manlighet och en del yta. Men attans det som slår alla utseenden - det som kan få en grå sten att förvandlas till en gnistrande diamant. Det kallas för charm, eller rättare sagt humor. För har man glimten i ögat framstår till och med en sol som står i zenit rätt svag. Har man det där som Göran, eller rättare sagt Peter Magnusson som spelar Göran har, når man långt in bland smörsmältna hjärtan.


I thought my mum should have a burst of laughter today so I took her to the cinema to watch a Swedish comedy called Sommaren med Göran. I´ve already seen it once but I love this kind of humor called sitcom. And to be really honest I like the guy who plays the main role in this movie. He´s so charming and has a lot sense of humor. Many times these charming types actually drive out the stereotypical good-looking image defined as beauty.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar