8 augusti 2009

så sött sagt att man hissnar

Idag fick jag en ursöt komplimang av en nätt liten gumma. Tillsammans åkte jag, den lilla nätta gumman och hennes lika lilla nätta man hiss. En liten gammaldags hiss. Som de flesta gummor gör med mig, började hon prata om hur farligt det är att gå nerför trappor, speciellt stentrappor. Och när jag klämt mig ut ur hissen för att rusa vidare hör jag den nätta lilla gumman bakom mig säga säga på ett sött sätt som bara gummor gör: åh vad det luktade alldeles underbart gott i hela hissen av ditt nytvättade hår.

Today I got a qute little compliment from a neat little old lady. We stood in a cramped elevator on our way down to the ground floor. When I stepped out I heard this neat little old lady behind me saying: your newly-washed hair really smelled so lovley throughout the whole elevator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar