6 augusti 2009

låt oss göra som den japanska tjejen

Då byter vi och börjar om från början. Så som man alltid gör. Flera gånger i sitt liv börjar man om från början. Jag börjar om från början när jag vaknar till en ny dag, på en ny mening, när jag somnar med boken i famnen och inser att jag missat läsa de sista tre sidorna utan bara bläddrat i sömnen, jag börjar om från början när jag byter bloggadress och alias. Dessutom börjar jag jämt om från början över livets alla goda val och svåra kval. Speciellt till hösten.

Idag träffte jag på en ung japansk tjej som berättade att hon läser möbeldesign på Konstfack. Vad kul, säger jag och undrar då hur det kom sig att hon hamnat just här i Sverige miljoner olikheter och mil ifrån Japan. Så säger hon utan större tryck på orden och med ett axelryck, som om det vore det mest enklaste i världen, att hon bläddrat i kataloger och annat och läst att många kända formgivare studerat på Konstfack och just därför flyttade hon hit.

Så varför egentligen alltid krångla till med sina visioner, såpass långt att man alltid måste börja om från början, eftersom alla analyser redan hunnit knäcka ens drömmar innan man ens hunnit skymta dem? Låt oss göra som den japanska tjejen!

Today I spoke with a cool young Japanese girl who told me that she studied furniture design at university Konstfack here in Sweden. I asked her how come she went all way from Japan to Sweden, and very simply she explained it that she´d red in many catalogues that most famous designers have studied at this school, so that´s why she easily just decided to claim for her aim. Let´s do so, like this Japanese girl - reach for our dreams without too many destroying analysis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar