21 september 2009

dagens dagbok

08.00 mobilens alarm skriker. ett alltför betingat ljud att jag vid det här laget omedvetet skulle få spader om det oprovocerat, utan att komma från min mobil, spelades upp på vilken plats som helst.

09.30 springer, som vanligt med hjärtat skymtandes i halsgropen, illrött, blodet bråkar med artärerna. till bussen, till slussen.

10.10 åker fel. missade att gå av vid rätt station, hamnade nästan ute i trekanten. (jo, stället heter faktiskt så) får åka tillbaka med ett blå tuff tuff-tåg som för evigt borde tas ur trafik. ger mig tinnitus och efterskakningar.

10.15 befinner mig på café fåtöljen för att med min grupp gå igenom veckans skrivprojekt. dricker slött kaffe och tappar hungern.

11.30 beställer in fetaost-macka. magen bildar lite ballong, tyvärr ingen med färg.

13.00 skola och responssamtal för dialogerna, i ett lite för ekande rum som fångar upp varenda vibrato.

15.15 hetsläser några första sidor av en bok på vägen hem. ska vara klar idag.

16.10 petar i muskelhårda avocados. gröna och helt fria från ödmjukhet. handlar istället bröd och en del andra kylskåpstryggheter.

17.00 i samtal med utebliven gruppmedlem. summerar skrivprojektet - får inspiration till nya infallsvinklar.

17.40 försöker powernappa, men balkongdörren är förbannad på mig, slår igen och har sig. eller kanske att vinden är lite förbannad, det är ju måndag trots allt.

18.30 mätt. ännu mer mackor till mat. min mage är numera en stor deg, fylld av oliver, keso och pesto.

19.20 får ett överraskande samtal. kanske löften om något rejält stadigt till våren.

20.45 ångesten spyr snabbt över mitt bröst; jag måste börja skriva på projektet snart, men fortfarande för trött och egentligen vill jag bara hyra tonvis med filmer, sjunka ner bland dun och värme, drömma om galna maskerader och bli lite smålullig på vin.

20.00 ännu ett samtal. jag vill hjälpa personen i andra änden. kanske att det går.

20.45 just det, du ska ju också få ta del av mitt liv. bloggar.

21.30 spotify på, eller snarare ständiga reklamavbrott. surfar bland andra bloggar och spånar idéer till en skrivtävling.

22.00 huvudvärk. hjärnan har flummat lite för mycket idag.

23.00 karlavagnen kallar.





My day´s format in a
time schedule. Or kind of a diary; monday, the irritating noise of the alarm kicks me up from bed. I run for the bus, to catch up my group on a cafe to discuss this week´s writing project. Later at school, having response calls about the written dialogues. On my way home, shopping some safety to fill up the refrigerator with. A phone call, a try to a powernap, dinner time; a sandwich again, another phone call. One of the calls maybe gives me promise of something steadily in the future. Blogging, listening to radio, surfing on the internet. Having headache, my brain must´d wollied too much. Godnight.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar