27 oktober 2009

borta bra men hemma bäst i test

Jo just det, jag är förresten tillbaka i Stockholm igen. Back in business, som man säger här i storstaden. Och tebaks te schletet, som man säger där borta.

Starka kontraster det där med städerna. Också med tempo. Det blir liksom lite slagsmål för hjärtat att komma tillbaka hit på bara någon och en till timma. Men vet alla vad, jag gillart grymt mycket ändå! Stockholm är banne mig magiskt på sina håll! Även fast jag uppskattar och saknar min familj grymt mycket. Mycket mer än man kan tänka sig igenom när man håller på och bygger upp sin egna vardag och ruljans här. Det liksom slår emot en när man väl landar på plats där hemma hos familjen, hur mycket man uppskattar den.

Förresten, vad är egentligen mitt hemma? Vilket är detta borta som är bra och vilket hemma är det som är bäst? För att vara fjantigt klyschig men samtidigt ordentligt ärlig så är det hem mitt riktiga hem, där mitt hjärta känner sig som mest trygg - hos min familj.





I´m back in town, back in business as we say here in big town, and back to grab da slap
, as we say over there in small town. And what I find between these towns is a big contrast between high speed and slowmotion. My heart finds it sometimes hard to catch up the moment. But still I love Stockholm! Even if I miss my family at home. By the way, which home is my home, and which home is the home sweet home, of them?
With the risk of sounding ridiculously pretentious but aboslutely honest I choose the home where my heart finds it most confident - with my family.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar