27 oktober 2009

ditt sista paket nudlar

Jag sitter och äter på nudlar. Nudlar, det är väl rätt 90? Eller kanske mer rätt skoltid? Fast när jag väl tänker efter så är det egentligen inte så mycket alls för mig. Har aldrig varit ett stort fan av nudlar. Nudlar känns lite farligt. Känns som om jag blir träffad rakt i käften av alla varnande artiklar varje gång jag tar en tugga av nudlarna. Har ni inte hört det, att de innehåller farligt högt GI? Nästan så att blodsockret sprutar ut genom öron, ögon och näsa. Det var ju för ett tag sen, ja, kanske på 90-talet, någongång runt 98 kanske som alla studenter hinkade i sig nudlar. Bara för att liksom. Lite trend det där med att hinka i sig nudlar. Precis som att en författare ska hiva i sig mängder med vin på ett franskt café och åstadkomma en roman över en självmordsbenägen natt. Lite så i jämförelse, nästan.

Ok ok, ta det lugnt. Ja, jag vet att ni nu undrar varför jag då hivar i mig dessa maskliknande nudlar med en modifierad smak av gris i kryddan. Svaret på frågan är för att jag helt enkelt inte orkade gå till matbutiken. Magen knep till för mycket, skrek maat och bankade upp mot mitt hjärta. Så därför fick det bli den undanträngda nudelpåsen som jag faktiskt fick av en utdelare på universitetsområdet. De gjorde reklam åt Expert som hade klistrat fast en liten lapp på varje paket med texten: "Ditt sista paket nudlar? Vi har garanterat studentvänliga priser på datorer."






I don´t like noodles that much, but although I´m eating them today. It feels so much 90s eating noodles or more like being a student. Poor and just because noodles is cheap it´s a must, a trend to toss in the amounts of noodles. Almost the same as for authors - just because you´re an author it´s kind of trendy to gulp wine during writing on a novel on a suicidal night. Think you now might wonder why I´m eating noodles if I just dislike them? Well, the answer is because I got them for free, from a sampler on campus. It was an ad. of course. The package had a note - a message from a big company selling consumer electronics. The message said: "Your last package of noodles? We have guaranteed student friendly prices on computers."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar