19 oktober 2009

måndag.

Allting handlar om balans. Livet är en potpurri av balans. Idag när jag vaknade och tittade ut lyste himlen grått, det stack grått ända in i min iris. I normala fall, oavsett väder, säg för två-tre dagar sen, hade jag skuttat omkring, gjort volter på diagonalen, sprungit snabbare än Bolton (eller det kanske är Bolt han heter). Ja, jag hade i alla fall jublat mig in i min morgonrock, stängt av mobilen, satt på alla världens filmer och myst så in i helsike!

Men idag. Jag vet inte. Det är grått ute. Det är måndag. Godispåsen är slut. Värmeljusen avdankade, och livets stora frågor tar istället över som om måndag vore en mastodont kula som börjar rulla av tyngden från ett tomt innehåll. Måndag är oavsett hur man själv känner betingat som en allvarlig början, ett krafttag, ett slut på kalas. Alla försvinner tillbaka in till sina krypin bland kontorsbord, mobiltelefoner, allvarliga ansikten, sömnbrist, mineralvatten-möten, stress och måsten. Hur mycket jag än försöker tänka bort seriositeten blir man ändå påverkad av andra faktorer - balansen är otroligt viktig! Balansen mellan väder och veckodag.

Ok, detta var inte världens mest positiva inlägg. Ledsen för det. Men det är ju måndag, som sagt.

Men heey, vet du vad?! Det bästa av allt är ju att man nog inte hade uppskattat helgen lika mycket om inte måndagen varit just en måndag. Bra va!





Monday. Grey outside. The balance of life speaks -
if it was weekend and grey outside, then I would probably had rejoiced the weather and seen my chance to smirk with films and candy, candle lights all in my bathrobe. But today it´s Monday. The balance between weather and weekday is very important. I get influenced by all serious faces, mineral water-meetings, the big issue about life and so on. But one positive thing about Monday is in fact the highly perceived value of the weekend.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar