30 oktober 2009

min stjärna

Det här är min tatuering. Gjorde den för bara några timmar sen. Den är gjord med bläckpenna och tvättas enkelt bort med tvål och vatten. Ja, jag ritade dit den. Brukar göra det när jag känner för det, beroende på vilket humör jag är på och vad jag har på mig. Kan tänkas vara lite falskt, falsk marknadsföring. Kan tänkas anses som klotter.

Men en del personer kommer faktiskt fram till mig, stryker lätt över den som om den vore en katt och frågar om den är äkta. Undrar varför de frågar om den är äkta? Är det för att den ser oäkta ut eller är det för att den ser vågad ut? En del frågar vad stjärnan betyder för mig? Jag vet inte, svarar jag. Det är ju därför jag inte ristar in en äkta, eftersom jag inte vet eller ens är säker på om jag vill dela resten av mitt liv med en stjärna på min underarm.

Tycker bara att formen på en stjärna är väldigt fin.






This is my tatoo. Handmade by me, with some ink.
I use to draw one on my skin depending on what I´m wearing and what mood I´m in. Some people want to touch it, as it were a cat, touch it gently on its fur. They ask if it´s real. Wonder why they ask so? Is it because it looks inauthentic, or maybe more daring? They also ask what the star means to me. "I don´t know", I say. Actually I dont´t know, and that´s why I don´t engrave one for real, and I´m not sure if I want to spend the rest of my life with a star on my forearm. I just like the shape of a it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar