29 oktober 2009

inget som jagar

Ligger kvar i sängen och drar mig. Känns bra kan man säga, känner mig inte jagad idag. Känner inte att det hänger något över mina axlar, något som promt måste göras innan klockan slår tolv inatt. Tvätten är avklarad, novellen färdig och inskickad till tävlingen, läxan pax klar, kroppen mör av träning, och jag tror att om jag inte ser helt fel, om det inte är så att jag hallucinerar alldeles för mycket, så tror jag minsann att solen hälsar på Stockholm idag.

Älskade torsdag. Och dessutom grattis till min bror som fyller 15 idag! När jag fyllde femton var idealet lite annorlunda mot dagens 15-åringar. Lite mer efter än tonårsidealet är idag kan man säga. Lite mer B som i beige. När jag fyllde femton önskade jag mig ett par boots i krokodilimitation och en stor Björn Borg-axelväska. Se där.






I´m still in bed, feeling a bit free, not haunted today. Nothing to hurry with - the laundry is finished, my short story is done and submitted to the contest, the homework is also done and if I´m not hallucinating too much I think I might see the sun visiting Stockholm today. Lovely thursday! And by the way, it´s my brother´s fifteen birthday today, congrats! When I became fifteen the ideal was a little different, a bit more after today´s. I remember that I wished a pair of boots in crocodile imitation and a brown Björn Borg-bag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar