29 oktober 2009

på min to-do lista utöver den ordinarie varianten


Besöka Moderna Museet och utställningen Dalí Dalí med Francesco Vezzoli.


Se filmen Jag Älskade Honom
, och kanske få inspiration av franskans rungande r, njuta lite av ett annorlunda foto och upptäcka en ny regissör.



Sy en rullgardin och begrava tråkiga plastpersienner.


Fotografera balkonger
, eftersom jag helt enkelt tycker om balkonger. De är som små mysiga rum, ja fast utomhus. Nästan så att man kan föreställa sig vem som bor där och hur det ser ut inne i lägenheten. Jag hittar ständigt massor med fina balkonger här i Stockholm. Det är bara att blicka uppåt när man promenerar, de finns i mängder. Allra bäst gillar jag balkonger med snirkliga stag undertill.


Mer på listan:

Testa senaste Marabou chokladen
"Vinter", med smak av pepparkaka. Kanske att man skaffar sig en favoritsmak och gör därmed julen till en evig längtan året om.

Handla julklappar. (Men vänta lite nu, julklappar redan? Det var ju nyss gassande sol i nacken uppför backen, ljummen kvällsvind mot bara ben och poppande grillpartyn i kombination med loja uteserveringar.)

Köpa mig en ny dator, hur jag ska ha råd vet jag inte, men jag är lite trött på att datorn ska stänga ner sig själv kanske fyra gånger under en dag, just som jag sitter på den mest enorma texten, och missar att Ctrl + S:a allt.




On my to-do list: See the exhibition "Dalí Dalí with Francesco Vezzoli" at the Moderna Museet, watch the movie "Je l’aimais", sew a new drop down for my window, photograph balconys because I like the view of them, try the latest limited edition chocolate by Marabou, called "Winter", with taste of gingerbread, buy x-mas gifts (already?), by me a new computer - one that doesn´t shut down itself four times a day, exactly when I´m writing on a huge text forgetting to save it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar