22 november 2009

din soliga lördag och jag höll mig inomhus

Undra vart solen tog vägen idag? Igår, lördag, var det så underbart promenadvädersfint. Så mycket folk på gatorna som härjade med sina tonvisa inköp iklädda stora, stela, svulstiga designkassar med stor logga på. Som tog sin plats på gågatan just där solen lade ut sin slöja. Just där i mitten på kullerstenarnas finslipade yta, där alla ville trängas. Familjer som gottade sig åt lördagen, mer än en godispåse kan göra. Som långsamt lunkade fram och plötsligt säger mamman i familjen med ögonen suktandes efter den lilla boutiquen: åh, kan vi inte gå in här? Och pappan suckar lite tyst för 20:e året i rad, drar iväg åt ett annat håll med sonen i släp och mamman är redan inne bland allt det glittriga.

Själv såg jag solen i sammanlagt kanske tio minuter eftersom jag var på ett danskonvent på World Class på Nybroplan. Det blev fyra stycken dansklasser från morgon till sen eftermiddag och sen skrek min kropp rejält efter energi. Och som ett husdjur matade jag den med mat, socker och vila.

Det gör inget att jag missade solen för jag upptäckte en ny favorit bland alla dansstilar - lyrical jazz. Typ som modern dans, typ som Jeanine Mansons specialitet i So you think you can dance.





The sun shined over us in Sweden yesterday, but I didn´t get my chance to see it - stayed inside all day to
take part on a dance convention. I took four classes and discovered a new dance style which probably will become a favorite - contemporary dance. Like lyrical dance, like Jeanine Manson´s style in So you think you can dance.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar