13 december 2009

en rätt pantad bekännelse

Det har gått fem dagar sedan jag pantade mina flaskor. Och se där, redan tre nykomlingar.

Nej alltså, vänta lite nu. Det är inte alls som det ser ut.

Häromdagen gick jag nämligen förbi en liten gubbe med trasiga kläder, som du vet går omkring med en svart plastsäck och gräver runt i alla stadens papperskorgar efter pant. Ja, så jag lade huvudet på sned och frågade honom lite snällt om han kunde tänka sig skänka tre av sina flaskor till ett litet blogginlägg jag hade på G. Gubben nickade förstående bakom skägget, räckte över dem och kändes plötsligt som tomten själv.

sant ju.






See, I have already three empty bottles of coke. Actually got them from an old man who goes around in town and collects empty bottles, to get money - a kind of survive thing.
So I asked him kindly to get three of them for a post I want to create on my blog. He really understod what I meant, and just gave them to me. I´m not kidding... eerhh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar