3 december 2009

fattigdom

Det där med att ha godsaker hemma utifall att man får besök, det funkar inte riktigt hos mig. Har aldrig funkat eftersom jag brukar fylla ut mina rastlösa stunder med andra saker, typ småsnask.

Just nu känns det lite fattigt på fika om någon skulle plinga på hos mig. Vet inte riktigt vad jag till exempel skulle säga till jehovas vittnen:
"Alltså ursäkta mig herr Jehovas. Jag är rätt fridlig och så av mig men jag kan tyvärr inte bjuda in dig nu eftersom mitt julfikesortiment inte är komplett. I russin-och mandelpåsen finns bara russin kvar, i pepparkaksburken finns bara smulor kvar och bland nötterna ligger endast nötknäpparen kvar. Men honom kan du få ta med dig om du vill, nötknäpparen alltså.
"






I find it difficult to keep goodies at home, for coming guests. It often happens that the coffee selection is a bit incomplete. So my problem is what about to say when for example jehova´s witnesses knocks on my door: "Erhh, peace man, but I´m sorry mr Jehova´s to disappoint you, but there´s neither gingerbread or almonds in da house. But you can at least have the nutcracker, if you want..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar