21 januari 2010

fallet August

Ni är några som undrar hur det gick med August och hans suspekta sms:

Dagen efter att jag skrivit panik-inlägget fick jag ett sms-svar tillbaka av honom som lydde: "Jag lever!" Jag kunde äntligen andas ut och dra bort magknipets händer från min kropp. (Hade jag inte fått ett sms alls hade fallet varit av en annan fullkomligt obehaglig karaktär.) Jag vill alltså med detta inlägg meddela att August mår bra, att han på grund av tidsomställningen på tolv timmar samt en flygresa med två mellanlandningar bara var en aning övertrött när han skickade mig smsen, samt uppdaterade sin status på facebook.

August befinner sig nu i tryggt förvar i staden Hamilton, och för att citera hans senaste facebook-status: "tillbaka i Hamilton nu ett par kalla", vill jag bekräfta att "ett par kalla" inte menas med snöbollar, utan öl.

Klart slut.





I want to assure you that my friend´s trip to New Zealand
has gone well. And I quote now his latest update on facebook: "Back in Hamilton now a couple of cold". (What he means is couple of cold beers, not snowballs.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar