24 januari 2010

pluggprocessen

Jag har en del att plugg att arbeta igenom idag. Men när jag vaknade var det så himlans fint väder att jag inte kunde låta bli att bege mig ut på världens längsta promenad. Men när jag nästan hade fått på jackan drog himlen igen ridån och solen försvann.

Eftersom böckerna jag ska läsa ligger på matbordet tog jag av jackan och slog mig ner där. Promblemet var bara att datorn som även står på köksbordet var väldans tillgänglig, och jag kom just på att det var ett tag sedan jag tittade in på de bloggar jag brukar läsa. Så ja, det blev bloggstund, och förfärligt vore det om jag förresten inte gav alla facebook-statusar en chans att bli lästa.

En timme senare och jag är klar med surfandet. Så. Nu till böckerna.

Kanske skulle man förresten ta och sätta på lite kaffe. Ja, det gör jag! Kaffe så att jag kan hålla mig alert under pluggandet. Men vänta... Det saknas något till kaffet.

Choklad. Jag har ingen choklad hemma. Det går ju absolut verkligen inte att plugga utan kaffe OCH choklad. Jomen chokladen förhöjer ju textens essenes en aning. Visste du inte det? Enligt mina egna eftersforskningar blir allting så mycket bättre med choklad i leken. Så, Illiaden för min del, och kanske Stieg Larsson för din blir ju så pass mycket mer läsvänligt om man har något gott att tugga på under tiden. Exakt som att ett biobesök blir mer som ett biobesök om man har en påse godis att prassla med.

Så, nu går jag och köper mig choklad. Oj så snabbt tiden går! Undra om jag egentligen kommer att hinna plugga något idag med tanke på att när jag har handlat choklad är det dags att gå till gymmet.

Kanske... att jag helt struntar i att försöka lägga onödig förberedande energi på att plugga innan jag går och tränar? Så satsar jag istället hela plugg-krutet tills ikväll!

Och skulle det behövas kan jag givetvis sitta uppe hela natten.





An analysis of how much time and energy I devote to preparing me over to do homework.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar