28 februari 2010

en paula en papaya

Igår mötte jag upp preciosa Paula för en heldag i Stockholms slaskvimmel. Utan att objektifiera på tok för mycket skulle man kunna säga att Paula är en kvinna definierad filosofin själv.

Tanken var att vi skulle leka kulturella, gå på museum, låta glasögonen vila långt ner på näsryggen, peka och humma mot diverse alster. Men så var icke fallet. Vi hamnade på långlunch och sen på långfika. Sex timmar senare hittade jag åter hem och landade rakt in i litteraturens läxor, fortfarande berusad över samtalets sötma.

Trots sina snart två månader senare firas fortfarande min födelsedag. Paula hade tänkt till fler än två gånger och överöste mig med en juveldoftande kräm och duschtvål. Min kropp niger vördnadsfullt över denna gåva och jag själv tackar så mycket för presenten!






Yesterday me and my precious philosophical friend Paula broke records in having a cup of coffee. Six hours it took, and finally I went home, though still drunk on conversation sweetness. I also got a birthday gift in arrears; creamy milk for a creamy body. Thank you Paula!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar