28 februari 2010

det är på söder det händer


Idag hamnade jag oväntat på söder(malm). En stadsdel jag sällan hänger på. Inte för att jag har något emot söder. Nejdå, tvärtom. Söder är mig stockholmarnas Stockholm, knegarnas kneg, kidsens park, uteliggarnas hägring, Lundells uppåttJack, Östersjöns sälta och så vidare. Och just som jag traskade uppför Götgatsbacken hände något som brukar hända på söder - ett spektakel uppstod. Ett gäng donnor med garn i håret och nystan på kroppen vandrade runt och delade ut randiga tygpåsar. Gudrun Sjödén firade sina ränders 30-år. Reklam i all ära, en tygkasse att gärna få bära.






Today I was for a lunch in Stockholm´s very domestic district
- south. Everything happens in south and today I got a striped bag which they handed out for marketing pourposes, but however it´s a bag for free. What is for free is good.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar