14 februari 2010

renTVådd

Jag tittar sällan på tv, eller ärligt talat aldrig. Men jag har ändå en liten burk stående i min lägenhet utifall att man får finbesök som gärna vill se på tv. Fast det händer så pass sällan att vilket besök som helst vill se på tv, så sällan att jag lika gärna skulle kunna ha min tv ståendes på vinden och ta ner den inför speciella tillfällen.

Om jag saknar att se på tv? Nej, det gör jag inte. Jag har inget behov. Mitt behov hör till bland annat Internet. Inte tv. Däremot kan jag ibland tycka att jag missar en del finurliga tv-program som alla snackar om och som man själv sitter som ett frågetecken kring. Ibland händer det att jag pratar med en kompis på telefon som samtidigt har sin tv på i bakgrunden, och då kan min kompis plötsligt säga: åh, ser du på ettan nu? Nej, det gör jag tyvärr inte. Men jag kan titta senare, när det faller mig in, på play-funktionen som alla tv-kanalers hemsidor blivit gudabenådade med.

Igår satte jag på ett tidigare avsnitt av programmet Skavlan på svtplay. För mig kvittar det vilka gäster programledaren Fredrik tar in. Programmet är alltid underhållande. Alltid. Fredrik Skavlan är genialisk. Han får till en fin dynamik bland sina gäster, och dessutom tar de frågor han ställer av icke-banal typ ofta intressanta vändningar. Lägg där till Fredriks ödmjukhet som programledare och jag förstår varför han har kommit att bli så populär i tv-rutan.

Det avsnitt jag såg på igår var extra intressant att titta på, då bland annat Carolina Gynning var med. Kanske har det att göra med min fascination över hennes abnormt uppspärrade blick eller de gravt överviktiga läpparna att göra. Eller kanske det har med hennes tix att göra - hur hon ständigt rättade till håret och sneglade på den andra gästen Jens Lapidus som satt bredvid henne.

I och för sig skulle jag göra detsamma, om jag var i Carolinas kläder - jag skulle ideligen rätta till min frisyr. För Fredrik Skavlans skull.







I rarely watch TV. That seldom that I considering taking my TV to the repository. But I do watch the Internet where all the TV channels´ websites are divinely gifted with a so called play function.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar