28 mars 2010

skitdag

 Jag drog på mig sandalerna, gick ut. Jag frös ihjäl.
 "Hallå våren, kom hit nudå!
", skrek jag så högt att fåglarna i skyn stannade upp mitt i sitt flygande V.
  "Äh vad vill ni då", gormade jag åt dem? "Va!"
  "Näe, alltså vi undrar bara om du inte fryser?"
  "Det ska ni ta och skita i", hotade jag tillbaka.
  "Ok du bad om det", sa fågeln som flög i spetsen och släppte ner sin spillning.

  Och sedan stod jag där och mumlade hårda ord för mig själv, tills det blev skymning och några förbipasserande misstänksamt såg åt mitt håll.
  "Å vad vill ni då", hetsade jag åt dem? "Va!"
  "Nej, alltså vi undrar bara om du inte fryser?"
  "Det ska ni ta och skita i", gastade jag tillbaka.
  "Nämen unga dam, inte kan vi väl göra något sådant här mitt på gatan", sa den ene av dem och de gick sedan sin väg.
   Och det blev natt och månens ansikte lyste ner på mig.
  "Ååh, ja säg det bara, du undrar om jag inte fryser va?", lipade jag.
  "Nej, jag bara undrar varför du är så arg. Jag har betraktat dig ett tag och förstår inte din ilska."
 "Du förstår då dig inte på mycket eftersom du är vaken när vi andra sover", grinade jag uppgivet.
 "Gå och lägg dig", sa månen och försvann bakom molnen.
Och jag gick hem, tog av mig sandalerna, knöt händerna och bad om en bättre dag.





Looking for hot weather. Cannot find it outside, even if I try to imagine it by wearing less clothes.
After some inner anger I go back inside and wait until sun appears.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar