15 mars 2010

ursäkta mig aftonbladet, men va?

Vårdepression. Ursäkta men vad står det? Att var fjärde svensk drabbas av trötthet när våren dyker fram? Är våren som en bakfylla tro? Hur är det möjligt? Det är ju på våren man piggnar till, slänger av sig kappan, snobbar på sig glajjorna, putsar tuplanerna och lockar fram alla blommor och bin. Och jag läser artikeln lite närmare och ser vad som egentligen menas - att kroppen inte hänger med i årstidens snabba svängar, vilket resulterar i trötthet. Ungefär som att man kan få huvudvärk av snabba väderomslag - från sol till åska, till regn till sol.

Det får mig att tänka på en annan nyligen publicerad artikel på aftonbladet.se, som menade på att kvinnor egentligen inte faller för vältränade, perfekta män. Att kvinnor faktiskt föredrar män med lite mage, skäggstubb, män som vågar gråta och män som läser böcker.

Ursäkta mig men vi, och jag talar för alla kvinnor och män, föredrar faktiskt riktiga människor framför robotar.





Sometimes news stories tend to be totally biased.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar