2 maj 2010

merci beaucoup

Av någon konstig anledning associerar mina vänner mig ständigt med allt som är franskt, vilket ibland resulterar i en passande fin gåva. 

Motvieringen till gåvorna är varken min födelsedag, namnsdag, examen eller något annat hötidligt. Motiveringen ligger i att vännen bara inte kunde låta bli att köpa saken till mig, eftersom den låg där, alldeles förskräckligt ensam i butiken, och ropade efter sin andra hälft.


Marion gav mig detta charmiga ting.


Som man kan fylla ut med några kronor, euro, eller varför inte små kärleksbrev.


(Ps. Min någorlunda fanatism över allt som är franskt har sträckt sig så pass långt att en person för ett tag sedan berättade att han refererar till mig när La Redoute-reklamen går på tv.
)




My friends use to associate me with everything that is French. Sometimes it ends up in a fine gift. This time my (French) friend Marion found this qute wallet for me, to fill with a few coins or why not love letters.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar