28 maj 2010

tankenystan

En tanke har slagit mig. Tanken säger att när man är alldeles tankfull av tankar blir det desto svårare att bena ut var och en av dem, tankarna. Den som tror att ju mer tankar man har, desto mer har man att säga, har fel. Tankarna trasslar in sig i sitt eget nystan. Endast tiden kan räta ut garnet. Endast tiden får tankarna att skiljas åt, en och en.

Min ambition på min egen tankeverksamhet är för tillfället överambitiös. Jag tar i alldeles för mycket, och tankarna virvlar nu runt i mitt huvud likt en fågelskock som i plötslig kaos flaxar upp från mark, för att flyga vidare.

Det gör att jag inte riktigt vet vad jag ska skriva om.
Känner du igen det?

Avloppsproppen.

Känner du igen det?
Jag gör det.




Thesemythoughtsarenowthoughtsright. Therefore I don´t know what to write.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar