27 maj 2010

ledig sötma

Jag finner det angenämt att under min lediga dag ligga kvar i min säng och läsa en bok som roar det visuella sinnet, samtidigt som koppen med kaffe väger stillande i min hand, lägger sig som en slöja på chokladen i min mun och yppar ett lustfullt andetag av orden tills döden skiljer oss åt. Och som pricken över i.et fäktar Serge Gainsbourg i bakgrunden ner brådet i mina öron.
      Jag njuter.
      Är det att skapa en illusion av någon man vill vara,

     
eller är det som sådan man är?

                                              J’taime





I find it amusing just laying down in bed with a book until noon,
let coffee embrace the chocolate flavour on my tounge, the free feeling of not having things to do that soon. Around me and the heavinly bed veil, there´s a Serge Gainsbourg singing to me, well not for real.
This is an imaginary me, or is it just the way I want to be? J’taime.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar