22 juni 2010

du milde

Ibland, ganska ofta, händer det att jag jobbar. Och nästan alltid, jämt tar jag paus från jobbet, någon halvminut eller halvtimma.


Under lunchen vill man ut i det prima vädret. Ut och fnittra, kanske äta och lapa luft.


Såklart passar jag på att blicka upp mot himlen. Halloj himlen, idag är du allt riktigt fresch, sade jag och log skälmskt. Himlen svarade mig genom att möblera om bland molnen och -


låta solen titta fram lite försiktigt bakom träden.


Fancy skosnören.

Fancy blomma. Eller kanske heter det vacker blomma, på poetspråk.




A lunch break outside anywhere green area in nice weather, is almost as fancy as sitting in Hyde Park, Central Park, Jardin des Plantes, you name it - as fancy as the pink shoe laces in the picture, or as fancy as the flower above. Well, to be more poeticly correct - as fancy as the beautiful flower above.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar