12 juni 2010

om att gå till Paris


Idag kunde jag inte längre tygla min längtan, så jag gick bestämt ända bort till Paris.


Nja, ni hade rätt - jag hann inte längre än till cafét Vurma.


För ett gredelint kaffe med dopp.


Men fastigheten mittemot såg faktiskt ut som en del av en Parisvy. Kanske.


Men så kom Paris till mig istället. Alltså jag menar inte hela staden sådär bara huxflux med ett: bonjour, ska vi hänga lite? Nej, jag menade att Marion kom, såklart menade jag det. Eller vad trodde ni, att Paris helt plötsligt fått för sig att ta en sväng runt Svearike, va?






Today I took a turn to Paris. Well, you won, I didn´t make it longer than to stop at a café where I tasted some coffee sweetness. The buildning in front of the café was looking quite as a view of a part in Paris. Maybe... And then Paris came to visit me. Of course I didn´t mean that the city came, I mean that my french friend Marion came, of course
. What did you think, that Paris suddenly got taste for a Swedish tour, huh?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar