4 juni 2010

sommar eller så

Idag var det sista gången som vi sågs, min klass och jag. Det känns konstigt, tomt. Men sådan är jag, har svårt för att skilja mig från sammanhang som endast varar i perioder, godtyckliga snitt i ens liv, som i en övergripande enhet inte utgör mer än en guldfisk i en ocean. Men ändock så betydelesfulla är de för mig dessa sammanhang, då var och en av dem bidrar med sin egna specifika nyans till den stora bilden som kallas för ett helt liv.

Vi var några idag som beslöt oss för att ses, säga hej, dra några intellektuella litteraturskämt, sammanfatta terminen som varit och säga hejdå. För evigt.


Therése, min lojala studie-följeslagare var där.

Hennes långfinger smyckades av en hejduamej-vacker ring.

I parken hägrade diverse sällskap under eftermidagssolens fnasiga fransar.

Vi skrattade så vi tjöt.

Och nu är det sommarlov, eller vad man nu ska kalla det för.



I have finished my exams and school is finished for the semester. Goodbye lovely time, goodbye my friends.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar