29 juni 2010

tar mig en allvarlig funderare

Min vän Marion bad mig att ta en allvarlig funderare på tanken att överväga byta namn på min blogg till: En hyllning till Frankrike.

Jag förstod inte riktigt vad hon menade.

Vadå, tre inlägg på rad relaterade till Frankrike är väl lika logiskt som att veckodagarna avlöser varandra - måndag blir tisdag, blir onsdag och så vidare. Eller lika logiskt som att det är kallt om vintern och varmare om sommaren, eller som att Daniel Westling numera heter Daniel Bernadotte, eller som att klorofyll gör bladen på träden gröna.

Etcetera, etcetera.

Eller kanske,
borde jag överväga.





I was told by my friend Marion to consider changing the name of my blog to: A tribute to France. I don´t exactly know what she means. To find the three lasts posts on my blog being related to France is as logical as the weekdays are relentlessing each other - monday becomes tuesday, becomes wednesday and so on. Or as logical as Elvis last name was Presley and not Poe, Pitt or Atkins. Etcetera, etcetera.
Or maybe, I should consider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar