4 augusti 2010

Belle Paris V

På den femte dagen
flög flygplanet mig över länder och hav,
tillbaka hem till Sverige.


Jag hann med en kopp morgonkaffe, men på ett ögonblicksvips befann jag mig åter i ett svenskt och alldeles regnigt landskap. Det gjorde mig inget, för jag och vädret matchade varandra ganska bra i humör.




Men minnet av Paris ligger kvar som bomull om mitt hjärta och som silke för mina ögon.


Au revoir.
Vi ses.



Tack Marion för fint sällskap och stor gästfrihet.

--<---<--@




By memories filled with cotton around my heart and silk for my eyes, it was time to say goodbye to Paris - on the fifth day the plane flew me over countries and oceans, back home to Sweden. The Swedish landscape was full of tears from the rain, but to me it didn´t matter as I was having kinda same mood as the weather. Merci beaucoup Marion for a convenient stay and lovely company.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar