29 oktober 2010

jag älskar cola och mjukisbyxorna älskar mig

Det är dagen Fredagsmys och jag har köpt hem en liten potpurri med primörpasta och godisspäck. Mjukisbyxorna har nog aldrig tyckt om mig lika mycket som de gör idag - de sitter som ett löst smäck på min rumpa och dallrar med massnopprig bomull över mina bara ben. Och stearinljusen gnistrar klarvakna i varje vrå och scchh, säger jag till mina festande grannar som nu får gå på tå.

Bara en sak.

Jag måste börja skriva på min hemtenta. **Fredagsmys slut** Dessutom är godiset redan uppätet. Och när jag ser efter är mina tänder ett levande(?) bevis på att kolsyran från mitt monstruösa intag av cola fräter sönder dem, rent ut sagt. Kanterna på tänderna har börjat bli genomskinliga och ser ungefär ut som en röntgenbild på ett skelettben. Du vet när det ser suddigt ut, just runt benets kanter. Men vad vet jag, kanske har mina gaddar sett ut så här hela livet, kanske hittar jag bara på en massa ursäkter för att inte ta tag i plugget. Men var inte rädd, jag är absolut svintofräsch i munnen. Inga svordomar här inte.

Amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar