26 oktober 2010

snövit clotted cream

Fredagen började chockartat vit. Jag tittade yrvaket på väckarklockan för att sekunden senare spärra upp ögonen och förvånas över hur vädret hade kunnat förändras på bara över en natt.

Det snöade. Men så blundade jag hårt och bestämde mig för att när jag åter öppnar ögonen så ska snön vara borta. Och mycket riktigt, några timmar senare var allt bara som i en (mar)dröm och jag kunde gå ut, utan att behöva leta fram vinterjackan.



Så möttes vi alla i bokhandeln upp för att gå på tea house och gotta ner oss i anglosaxiska delikatesser, som darjeeling tea, scones med clotted cream och lemon curd. Yummy.


Araia och Sophie


checkar meny


och vi beställer in våningar med sweets.


Ellen - förträffligt sött,


blev det till slut för smaklökarna. Minna.


Och där tog den fredagen proppmättslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar