11 december 2010

Det är lördagkväll

Det är lördagkväll, jag sitter och pluggar. Grannarna intill skålade just, jag hörde det. Efteråt skrattade de sådär förtjust som man gör efter de tre första klunkarna. De tänker att den här kvällen kommer nog bli trevlig. I trappuppgången doftar mustig gryta, eau de cologne och en flaska champagne. En bekant skrev just på facebook att hon håller på att förbereda sig inför kvällens partaj. Det kommer bli awesome. Glöm inte att slå klackarna i taket, kommenterade någon. Kanske inte i taket men på golvet, kommenterade hon tillbaka. Den andra personen lajkade hennes kommentar. I övrigt står facebook still. Även trafikljusen står still, lyser grönt. Alla grejar. Alla bloggar är tysta på nya inlägg. Min blogg har nya inlägg men ekar tom på besökare och tvättstugan var visst ledig. Markören på word-dokumentet blinkar envetet åt mig. Jag blinkar tillbaka. Ett tag sitter vi där stumt och blinkar mot varandra. Kör arga-leken. Det blir oavgjort. Det är lördagkväll, jag sitter och pluggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar