20 december 2010

Thank God It´s Over

Och uppsatsstormen lade sig slutligen. Det blev torsdag, DEADline och vi var sex stycken trötta elever som pustade ut på ett TGI Friday´s.


Dock förstod vi ännu inte att vi faktiskt var k l a r a. Punkt. Vi reviderade om uppsatsens väg från start till mål. Om och om igen. ’Vi’ är bland annat: Mikaela, Annie & Kevin, alla i fint skrud.


På tal om Annie, hon var så gullig att ta med en liten överraskning: Pippi Långstrump och Ronja Rövardotter, på franska. Aaouiii så glad jag blev, merci bcp. Tycker förresten att Fifi à Couricoura nog är en söt översättning. Jamenar, döper man sin karaktär till något så passande abstrakt som Pippi Långstrump finns inget annat än att låta fria tolkningar på översättning råda. Dock med re-spect.


Vi klagade på ryggont av allt skrivande och Amanda medgav att hon skulle få massage denna vecka. Avis javisst.


Och Therése hade släntrat sig igenom slutet på uppsatsfasen med nästäppa. Tappra riddare, säger jag bara - att vi alla är.


Sedan blev det dags för sömngångarna att gå hem och sussa. Och vad gäller mig så klubbades mitt huvud ner av migränen och jag missade både julbord och glöggmingel. Men det är en helt annan saga, i landet I.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar