25 februari 2011

Les macarons

När jag var i Paris besökte jag Ladurée som är
alla macarons mekka.



 

























Givetvis
köpte jag en av de större askarna som man senare kan förvara sina smycken i. 

Eller varför inte kärleksbrev, bomullstussar, hårlockar, eller annan tyllromantik.

*******************************************************************************


Till sin konsistens
är macarons
ungefär som de ser ut - lite småflyktigt luftiga om skalet, 

och med ett innehåll som smeker tungan. På det hela taget påminner de om en liten puss.
 





 

*******************************************************************************

Jämfört med många andra
bakverk är de dessutom väldigt fräscha, ungefär som små lätta 

moln lägger de sig i magen. Ja, jag känner mig alltid småförälskad när jag äter macarons.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar