6 februari 2011

The Nike Blast, dag II

För exakt en vecka sedan pumpades det massor med muskler, adrenalin och glädje, på Nike-konventets andra och sista dag.


Söndagen började tidigt den med, men inte lika tidigt som lördagen. Jag befann mig åter på Universitetet, inte för att läsa utan för att dansa. Solen hade hunnit vakna till liv och värma upp min träningssargade kropp - jag upptäckte att jag hade muskler jag inte trodde fanns, fantastiskt.


Musiken dunkade ända ut, klasserna hade redan startat igång och jag smet förbi för att fylla på min vattenflaska innan min första klass började.


Och vid skåpen träffade jag på Malin, hej hej. Malin hade också upptäckt muskler under natten hon inte trodde fanns.


Och Marion dök lägligt upp hon med, redan uppvärmd efter sin första klass.


Sedan var det jag som fick äran att bli svettig, efter en raggaklass ’Shakedown’, med instruktören Kimmo Jukkuri från Finland.


Och så var det dags. Att kora vinnaren till Nike Top Instructor 2011. Sandra på scen tillsammans med de andra finalisterna. Mitt hjärta gjorde trumvirvelslag samtidigt som Björn Lindgren från Fitness Magazine höll i micken.


Dessvärre vann inte Sandra. Men att ta sig till final, ja överhuvudtaget komma med i tävlingen är en stor vinst det med! Och så snart vinnaren var korad bjöds det på ännu en dansuppvisning.


Som jag följde tillsammans med Lena och Mia, och vi funderade ett litet slag på att ställa upp till nästa års Top Instructor. Men bara ett litet slag. Tanken blåste snabbt iväg och dränktes istället av musik.


Och under min rusning till nästa dansklass mötte jag ännu en vän och före detta kollega, Sara som glatt ställde upp på bild.


Dags för dansklassen ’Booty Walk’, med Åsa Eriksson, som kan se ut så här när man svankar.


Därefter snabbt byte över till Elaine Rydbergs streetklass och hennes ’GaGa Our’, inspirerad av style miss Gaga herself.


Dagen började mojna, det blev mörkt både inom-och utomhus, och Petter uppträdde live på scen, alla händerna i taket.


Slutligen, sist ut på konventet var Åsa Fornander och Josef Matthews som höll i en Body Balance-klass, som är en blandning av yoga, pilates och tai chi. En alldeles perfekt avslutning för de trötta musklerna, hjärnan och energin.


Och sist men inte minst
, en komprimerad helhetsbild av konventet. Galet är ordet. Galet stort, galet många klasser, galen träningshysteri och galet mycket inspiration. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar