29 mars 2011

Nagellacket

Bläddrade igenom mitt bildotek på datorn. Funderade på bilderna som dök upp. Det är inga direkta semesterbilder, snarare bilder på en del tankar som far förbi mitt huvud emellanåt.

Till exempel hittade jag den här bilden och ville direkt gömma den. Skämdes som en feg hare med öronen mellan benen.
























Jo, för ser ni mitt nagellack, det tuggummirosa eller vad det nu ska föreställa. Jag minns att jag hittade färgen långt inne i badrumsskåpet, strök som hastigast på det en morgon och gick till jobbet. Och varje gång min hand sedan for förbi mina ögon blev jag påmind om hur fult nagellacket faktiskt är. Jag kände mig lurad, ungefär som på marknad. Skräp.
























Men så hittade jag även den här bilden. Blev lättad. Tänkte, kanske vore det kul att ändå dela med sig av bilderna, för att visa vart nagellacket egentligen hör hemma. 

Eller hur, visst tycker ni att nagellacket smälter bättre in i denna bild än föregående? Det är lite kaka söker maka över det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar